W języku polskim określenia: „backup” i „archiwum” są (często mylnie) stosowane zamiennie.
Różnica jest zasadnicza:
Backup to zbiór danych, które mają służyć do odtworzenia oryginalnych danych w przypadku ich utraty lub uszkodzenia. Kopia zapasowa jest wykonywana w określonym punkcie czasu, zapisana w określonym formacie i monitorowana przez cały okres użytkowania w systemie tworzącym kopie zapasowe.
Archiwum to repozytorium, służące do długoterminowego przechowywania starszych danych. Archiwum nie jest kopią danych, lecz jest to oryginalny zestaw danych przeniesiony z jednej lokalizacji do innej.
Zarchiwizowane dane powinny być rejestrowane i zarządzane w czasie podobnie jak kopie zapasowe, ale ponieważ dane się nie zmieniają, w dowolnym punkcie czasu istnieje tylko jedna ich kopia. Archiwa są przeznaczone do długoterminowego przechowywania danych na nośnikach, które są odporne na procesy starzenia.
Fajnie napisane. Pozdrawiam i gratuluję.
OdpowiedzUsuńMi sama archiwizacja najbardziej kojarzy się z dokumentami i taką właśnie w firmie często wykonujemy. Jednak odkąd trafił do nas system https://www.connecto.pl/archiwizacja-dokumentow-w-przedsiebiorstwie/ to jestem przekonana, że sam proces archiwizacji jest o wiele bardziej usprawniony.
OdpowiedzUsuńJa się do końća na tych kwestiach nie znam i u mnie w firmie od tych spraw jest informatyk. Ja najbardziej teraz skupiam się budowaniu prawidłowych relacji z moimi klientami. Nawet jak już czytałam na stronie https://www.finanseosobiste.pl/artykuly/relacje-z-klientami-kluczem-do-sukcesu-firmy-jak-skutecznie-o-nie-zadbac.html to właśnie jest to niezwykle kluczowa rzecz.
OdpowiedzUsuńJak najbardziej kiedy mówimy o archiwizacji to również powinniśmy wiedzieć o tym, ze jej wykonywanie jest czymś istotnym. Mi bardzo dobrze współpracuje się z firmą https://archiveo.pl/ która na zasadach archiwizacji zna się doskonale.
OdpowiedzUsuń